První

20.05.2010 09:46

Dobrý den,

dovolím si reagovat na Váš projekt Český fotbal pro fanoušky. Popravdě jsem opravdu nadšen. Nevím jestli to vyzní tak, jak to myslím, nikdy jsem nikam nepsal. Ale tohle mě fakt zaujalo, povzbudilo, možná dokonce i nadchlo. Líbí se mi, že to je na podporu fandů všech klubů, bez rozdílu. Já nikam moc nejezdím. Vlastně se ani v Praze na fotbal moc nedostanu. Nedávno jsem se ale vydal se Spartou vlakem do Ostravy a byl jsem mírně řečeno konsternován tím, co se tam odehrálo. Čím jsem byl nakonec ale šokován, že se celá věc přešla jako ta nejobyčejnější událost, kterou si lze na fotbale (nebo přesněji u fotbalu) představit. Někam se vydám, jedu, vystoupím, tam mě nikdo nikam nepustí, pak mě na několik hodin zadrží, opíše občanku, pošle zpátky na nádraží a nahrne do vlaku. Hotovo - odjezd. V novinách se pak dočtu, jak jsme byli opilí, policistům nadávali a já nevím co všecko. Popravdě dodnes nevím, proč policie měla potřebu nějak zasahovat. V místě kde jsem se nacházel já, jsme dlouhou chvíli jen stáli a nějakou pádnou záminku k zásahu si opravdu nevybavuji. Na celé události mě nejvíc deprimuje to, co jste tady už zmínili. Teda institut kolektivní viny. V novinách se pak objevil údaj, že z těch všech lidí, které z vlaku zadrželi, byli nakonec z něčeho obviněni čtyři. To mi teda vzhledem k rozsahu zásahu přijde jako neuvěřitelný výsměch a drzost policie.

Nechci opakovat to, co jste tady už sami zmínili. Jen bych možná zkusil připodobnit tento případ k provozu na dálnici, to aby si i ostatní lidi, kteří dneska nezřídka bezmyšlenkovitě tleskají všem policejním zákrokům na fotbalech (či nádražích a jinde) uvědomili, že je tu něco hodně špatně. Na D jedničce bývá dost často hodně silný provoz. Hodně často se tam taky vyskytne někdo, kdo jede opravdu hodně přes povolených 130km/h. A teď by se stalo, že třeba u Brna by policie udělala zátaras s tím, že všichni kdo jedou ve shodný čas po dálnici s těmi "piráty" jsou na šest hodin zadrženi, aby se mohlo důkladně vyšetřit, kdo z těch přítomných to vlastně tu rychlost porušil. Takovou situaci si normální smrtelník představit prostě vůbec nedokáže. Protože proč by měl svým zadržením asistovat u něčeho, na čem se vůbec nepodílel? A s ním i drtivá většina ostatních, tzv.normálních řidičů. Taková představa je prostě absurdní. Ne tak u fotbalových zápasů. Za nápravu stavu ale budou muset začít účastníci fotbalových zápasů nejspíš hodně bojovat. Samo se to neudělá a veřejnost chce nejspíš vidět krev.

Tom

Český fotbal, pro fanoušky!

Děkujeme za názor! Přesně o tyto myšlenky jde. Čím více názorů se tu sejde, tím lépe. Pak se možná u leckterých rutinních konzumentů zpráv pohne "něco", čemu se obvykle říká úsudek a začnou si pokládat otázky...

Diskusní téma: První

palec

fanda | 11.06.2010

Palec nahoru !

K blití...

Filda | 11.06.2010

Já bych to přirovnal spíš k Václaváku...je tam spousta dealerů a kurev...takže by policie celej Václavák stlačila na jednu hromádku a pak by člověka po člověku kontrolovala...na konci by měla dva dealery a tři kurvy a pár set nasranejch lidí, ale společnost by tleskala, že se udělal zátah na protiprávní živly...

Re: K blití...

Net | 11.06.2010

Jasně, příklad si každý může vymyslet dle libosti a zasadit jej do jakékoli části země. Podstata zůstává - nepřijatelnost faktu používání kolektivní viny.

Souhlas

MiF | 21.05.2010

Přesně jak píšeš. Navíc je dobře si uvědomit, že když už jsme u toho srovnávání s tou dálnicí, tak tam jde u těch vysokých překračování ryhlostí reálně o životy. Konkr.v Ostravě v případě Sparty bylo záminkou k zadržení 330 lidí to, že policajtům nadávali - což je fakt neskutečný. A u slávistů sebrali sto lidí kůli škodě za tři vymáčknutý okna při škodě 10000, což neni ani cena nárazníku auta... :-/

Přidat nový příspěvek


TOPlist